امروز: 7 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
326 بازدید
بخش: خبر و گزارش
تاریخ: 30 تیر 1398

جلسه هم اندیشی مسئولین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اصحاب رسانه و خبرنگاران مریوان برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، چهارشنبه ۲۶ تیر ماه، جلسه هم اندیشی مسئولین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اصحاب رسانه و خبرنگاران مریوان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان با حضور فاتح بادپروا دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، فاروق حسن پور دبیر اجرایی جشنواره، خسرو معین افشار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران مریوان برگزار شد.
در این جلسه فاتح بادپروا با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به یک برند برای شهر مریوان تبدیل شده است، گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تخصصی ترین جشنواره تئاتر ایران و پایتخت تئاتر خیابانی ایران است، در این جشنواره شهر مریوان باید به همگان معرفی شود و به همین منظور چهاردهمین جشنواره بر اساس رویکرد گردشگری به پیش خواهد رفت.
دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در ادامه عنوان کرد: طبق اعلام مرکز کل هنرهای نمایشی کشور خروجی تمامی جشنوارههای فضای بیرونی و خیابانی ایران، جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان است و بر همین اساس اولویت اصلی چهاردهمین دوره جشنواره، کیفیت است.
بادپروا تشریح کرد : با پشتیبانی و حمایت های همه جانبه ی شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و جلال قلعه شاخانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان به این سمت و سو می رویم که در چهاردهمین دوره جشنواره بسیاری از دبیران جشنواره های معتبر جهانی حضور موثر داشته باشند و مستقیما با هنرمندان ایران و مریوان در ارتباط باشند.
وی افزود: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان متعلق به مردم مریوان است و همه مردم مریوان باید از این جشنواره استفاده کنند و باید ساز و کارهای آن را فراهم کنیم. دکتر تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور بعد از ۱۴ دوره، بیشترین اهمیت را به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان می دهد و در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی از مریوان خواهیم شنید و در حال تعریف گردشگری هنر برای مریوان هستیم، مریوان بعنوان یک شهر گردشگری هنر مطرح خواهد شد و در لیست معدود شهرهای دنیا که در لیست گردشگری هنر است قرار می گیرد.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در ادامه از زحمات فریاد حدادیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مریوان تشکر کرد و افزود: با توجه به رویکرد گردشگری جشنواره امسال، انتظار می رود اداره میراث فرهنگی مریوان مشارکت بیشتری در جشنواره داشته باشد و با کمک مسئولین شهر مریوان جشنواره چهاردهم به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
فاتح بادپروا در پایان به نقش مهم خبرنگاران در مخابره اخبار جشنواره اشاره کرد و اظهار کرد: خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند و می توانند با مخابره کردن اخبار جشنواره نقش پررنگی در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ایفا کنند.
فاروق حسن پور دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره از سال ۷۱ در مریوان آغاز شده است و در حال حاضر به چهاردهمین دوره خود رسیده است، افزود: به منظور فراگیر شدن هرچه بهتر جشنواره، در دوره چهاردهم با آژانس های گردشگری در ارتباط هستیم و جلساتی با اداره میراث فرهنگی و آژانس های شهرستان برگزار کردیم که در طول برگزاری جشنواره، تورهای گردشگری مهیا شود و از جشنواره بازدید بعمل آید.
حسن پور تصریح کرد: مسئولین جشنواره از مردم توقع همکاری دارند و با آغوش باز پذیرای پیشنهادات، انتقادات سازنده و نظرات تمام قشر های جامعه خواهند بود.
فاروق حسن پور در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که به هر نوعی می خواهند به جشنواره کمک کنند خودشان را به دبیرخانه جشنواره معرفی کنند تا از نظرات و پیشنهادات آنان استفاده کنیم.



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقمراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستانپیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهآرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©