امروز: 8 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
172 بازدید
بخش: خبر و گزارش
تاریخ: 25 مهر 1402

معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)

معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)

دکتر بهروز غریب‌پور
بهروز غریب‌پور، نویسنده و کارگردان بسیار شناخته شده در حوزه‌های اپرا، تئاتر و نمایش عروسکی است. او در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبا در رشته هنرهای نمایشی فارغ‌التحصیل شد. سپس تحصیلات خود را در رشته کارگردانی در آکادمی هنرهای دراماتیک رم ادامه داد و در سال 1358 به ایران بازگشت. وی از سال 1360 تاکنون در دانشگاه‌های متعددی از جمله تهران، هنر، تربیت مدرس، صدا و سیما و سوره تدریس کرده است. غریب‌پور، با تاسیس یک تماشاخانه اختصاصی و تشکیل گروه ویژه اجرایی، قریب بیست سال است که هنرمندان بسیاری را در زمینه هنر اپرا از مرحله نوشتن تا اجرا تربیت کرده است.
از بهروز غریب‌پور تا به امروز اپراهای زیادی به جا مانده است. همچنین در کارنامه او نگارش، کارگردانی و طراحی صحنه و نور بیش از 50 نمایش در ایران و کشورهای مختلف به چشم می‌خورد. وی مولف کتاب‌های بسیاری در حوزه نمایش است. او نمایشنامه‌های متعددی را نیز ترجمه و به چاپ رسانده است. غریب‌پور در حوزه فیلمنامه نویسی فیلم‌های بلند و کوتاه نیز آثار ارزشمندی را به رشته تحریر در آورده است. لازم به ذکر است که بهروز غریب‌پور در کنار فعالیت‌های علمی و هنری، سوابق مدیریتی و اجرایی مهم و تاثیرگذاری را در سوابق خود دارد؛ از جمله ریاست مرکز آموزش تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. او بنیانگذار و مدیر فرهنگسرای بهمن، بنیانگذار و مدیر خانه هنرمندان ایران، مدیر کانون نمایش‌های عروسکی مرکز هنرهای نمایشی و ریاست انستیتوی نمایشگران عروسکی جهان WAP بوده و میراث ارزشمندی در کارنامه مدیریت فرهنگی خود دارد.

دکتر محمودرضا رحیمی
محمودرضا رحیمی متولد 1348 مشهد است. او کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد در 1378 وکارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس در1383 است. محمود رضا فیاضی بازیگر، کارگردان، نویسنده، طراح صحنه و مدرس سینما، تلویزیون و تئاتر می باشد. وی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرده و سال 1393 در فیلم مرگ فروشنده نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. البته محمودرضا رحیمی فعالیت حرفه‌ای در حوزه تئاتر را پیش از این آغاز کرده بود. او در سال ۱۳۷۳ نمایش «خانه عروسک» نوشته ایبسن را به‌عنوان کارگردان و بازیگر و «انگشتری ژنرال ماسیاس» را در مقام نویسنده، کارگردان و طراح صحنه در موسسه آموزش‌های هنری سمندریان‌ روی صحنه برد. سال بعد او در همین موسسه
«اتوبوسی به‌نام هوس» نوشته تنسی ویلیامز را کارگردانی کرد.
محمود رضا رحیمی به عنوان نویسنده، مجموعه کتاب های فنون بازیگری: حرکت؛ صوت ، صدا ، گفتار؛ و بدن را در کارنامه خود دارد.

محمد علی صادق حسنی
محمد علی (بهمن) صادق حسنی متولد ۱۳۴۱ لاهیجان و پیشکسوت هنر‌های نمایشی استان گیلان است. وی نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. وی در آثاری همچون فیلم های «روسی»، «ناردون»، «مردی که اسب شد»، «دوستان خوب»، زندگی و جنگ، آفرینش از نوعی دیگر، دعای آفتاب، از میرزا تا جنگ و سریال های «افرا»، «خاتون»، «کوبار»، «رهایم نکن» و «روزهای بهتر (کهنه سرباز)»حضور داشته است.
وی تاکنون جوایز بسیاری را از جشنواره های ملی و بین المللی کسب نموده و در ۱۵ دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر آثاری را در بخش صحنه‌ای و خیابانی در مقام کارگردان روی صحنه برده است. او جزو سی چهره تاثیر گذار در دهه انقلاب شناخته شده و افتخار دریافت لوح تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته است.
صادق حسنی سال های زیادی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان بوده و هم اکنون عضو هیات امنای انجمن هنرهای نمایشی گیلان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان می باشد.



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهاستقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقمصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستانآرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوانکارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©