امروز: 9 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
494 بازدید
بخش: افتتاحیه و اختتامیه
تاریخ: 29 مهر 1402

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، شنبه 29 مهر 1402 از ساعت 10 صبح با حضور دکتراسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان؛ معاون رئیس روشنبیری اقلیم کردستان عراق؛ دکترکاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و جمع دیگری از مسئولان و هنرمندان و علاقمندان تئاتر در در سالن نشاط مریوان برگزار شد.

مراسم با تلاوت قرآن کریم، مراسم حمل پرچم، پخش سرود ملی و کلیپ فلسطین آغاز شد.

برنامه بعدی، ارائه گزارش وسخنرانی توسط رحمان هوشیاری، دبیر جشنواره بود. وی در این مراسم با بیان اینکه از میزبانی این رویداد بسیار خوشحالیم، اظهار داشت: این جشنواره متعلق به مردم مریوان است که همه مهمانان با پوست، گوشت و استخوان خود محبت، استقبال و مهمان‌نوازی مریوانی‌ها را احساس کرده‌اند. وی اظهار کرد: وقتی هنرمندان همراهی مسئولان را می بینند دلگرم می شوند و مدیران هم وقتی شوق و ذوق هنرمندان و مردم را می ببینند احساس مسئولیت بیشتری می کنند. وی اضافه کرد: مدعی هستیم این برنامه بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی در خاورمیانه است. وی اضافه کرد: ۲۵ اثر از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که توسط هیات بازبین ۱۱ اثر انتخاب شد ولی به دلیل تنگناهای مالی امکان حضور چهار اثر فراهم شد.

در ادامه کلیپ معرفی مریوان پخش شد.

سخنران بعدی مراسم، استاندار کردستان، دکتراسماعیل زارعی کوشا، بود. استاندار کردستان در این مراسم گفت: استان کردستان با توجه به ظرفیت موجود آن و مشارکت مردم، تلاش مسئولان و همت دولت مردمی، به سرزمین جشن و جشنواره تبدیل شده است. وی با اشاره به اینکه مردم ما فرهنگ دوست، سختکوش و مهمان نواز هستند، افزود: بالاتر از همه ظرفیت ها و مزیت های موجود در این استان وجود مردم غیرتمند و ایثارگر در این منطقه است. استاندار کردستان ادامه داد: در نیمه نخست امسال شاهد جشن ها و برنامه های متعدد فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی بودیم که محور همه آنها مردم بودند که مشارکت چشمگیری در آنها داشتند. زارعی‌کوشا بیان کرد: این‌ جشنواره امسال پس از چندین سال وقفه کرونا و اتفاقات دیگر، احیا شده و امیدواریم سال آینده با مقدمه و تمهید شرایط بهتر، شاهد برگزاری جشنواره‌ای با شکوه‌تر با مشارکت جمع فرهیخته‌ای از سراسر دنیا باشیم.

برنامه بعدی تجلیل از سه نفر از مفاخر و اساتید حوزه تئاتر خیابانی بود. در این جشنواره ابتدا کلیپی از بزرگان این عرصه پخش و سپس با تشویق گرم حاضران و اهدای لوح تقدیر از قطب‌الدین صادقی نویسنده، پژوهشگر و استاد برجسته عرصه تئاتر؛ مجید امرایی مدیر سابق تئاتر خیابانی، درمانگر نمایش، پژوهشگر و مدرس دانشگاه و کژال راست‌بین بازیگر، کارگردان و مسئول دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ‌ مورد تجلیل قرار گرفتند.

برنامه بعدی اجرای هه‌لپه‌رکی توسط گروه دوازده سوار مریوان بود که همراه با موسیقی محلی حاضران را به وجد آورد.

سخنرانی دکترکاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی برنامه بعدی بود. مدیرکل هنرهای نمایشی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: همراهی و استقبال مردم شریف و هنردوست مریوان برای تماشاگری و حضور در کنار بازیگران نمایش‌ها قابل تقدیر است. وی گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به یک بلوغ کامل رسیده و امیدواریم همواره یکی از جشنواره‌های شاخص کشور بماند همانطور که هست و در همه مراسمات کشوری از برنامه‌ریزی و دغدغه‌مندی مسئولان استانی و شهرستانی جهت برگزاری باشکوه یاد می‌کنیم.مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد تصریح کرد: در کل دنیا جشنواره‌های متعددی در حوزه تئاتر برگزار می‌شوند که ناشی از همراهی مسئولانش است، همانطور که در کشور و استان نیز این دلسوزی وجود دارد. وی با ابراز اینکه امیدواریم این جشنواره با اجراهایش تداوم داشته باشد، افزود: از مسئولان شهرستانی و دبیرخانه جشنواره انتظار می‌رود که از هم‌اکنون برای برگزاری تئاتر خیابانی در سال آینده برنامه‌ریزی کند.

اجرای موسیقی به خوانندگی فرید رحیمی برنامه بعدی بود که با اجرای موسیقی اصیل کُردی گرمی و طراوت خاصی به مراسم بخشید.

پایان بخش مراسم اهدای جوایز بخش های مختلف بود که در سه قسمت صورت گرفت. در ابتدا جوایز برگزیدگان مردمی اهداء گردید.
سپس جوایز بخش های کودک، فراگیر (معلولین)، آیینی و سنتی و بین الملل اهداء گردید. برای این منظور امیر حسین شفیعی، از داوران این بخش، آرای برندگان بخش های مختلt را اعلام نمود.
قرائت آرای بخش دوم جوایز که مربوط به بخش های آزاد، ایثار و دگرگونه های اجرایی بود توسط محمود رضا رحیمی انجام شد.



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهمصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستاناستقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقنشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوانمراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©