امروز: 8 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
216 بازدید
بخش: نقد و گفتگو
تاریخ: 27 مهر 1402

مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان

مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان

- لطفا خوتان را معرفی کنید.
- من سولاک مِلکه گالستیان (Tsolak MLKE- Galstyan) هستم؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان و رئیس کمپانی تئاتر معاصر ارمنستان با عنوان تئاتر مهر (Mihr Theatre). من با همکاری پترس غازانچیان (Petros Ghazanchyan) پرفورمنس «فاصله» را خلق کرده و در آن بازی می کنیم.

- لطفا درباره کمپانی تئاتر مهر و فعالیت های آن توضیح دهید.
- کمپانی ما دارای سابقه 20 ساله است چون تئاتر مهر در سال 2003 تاسیس شد. تئاتر مهر در زمینه های مختلفی فعالیت می کند، همچون: نمایش رقص معاصر، نمایش دراماتیک، نمایش اکشن پینتینگ، نمایش رویداد فضای باز، دگرگونه های اجرایی و ... . مرکز فعالیت ما شهر ایروان است. و آدرس وبسایت ما این است: www.mihrtheatre.com

- تاکنون چند بار در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده اید. این جشنواره و شهر مریوان را چگونه می بینید.
- ما خوشنودیم که برای سومین بار در جشنواره مریوان شرکت می کنیم و امیدواریم در دوره های بعدی نیز حضور پیدا کنیم. ما خوشحالیم که اینجا هستیم. ما به این جشنواره، شهر و شهروندان مریوان علاقمندیم. به نظر من این جشنواره موفقیت بزرگی برای برگزارکنندگان آن است. همه می دانیم که در برهه زمانی و مکانی دشواری به سر می بریم و برگزاری چنین جشنواره ای بسیار شجاعانه است.

- لطفا درباره مفهوم و محتوای نمایش خود توضیح دهید.
- مفهوم و موضوع این پرفورمنس درباره این است که انسان ها وقتی از هم فاصله می گیرند چگونه اند. این نمایش در زمان شیوع ویروس کرونا شروع به شکل گیری کرد. موضوع این نمایش درباره فاصله اجتماعی و اجبار به حفظ فاصله دائمی آدم ها از همدیگر.
کانسپت دیگری که در این اجرا ارائه می شود، درباره مرز است. اینکه چرا مرزها باید وجود داشته باشند. چرا انسان ها باید تقسیم شوند. این قسمت از نمایش داستانی است درباره اینکه انسان ها می خواهند به هم نزدیک تر باشند؛ اما مشکلات و مسائل بغرنج زیادی وجود دارد که فرصت نزدیک شدن انسان ها را به همدیگر نمی دهد. درواقع همچنان که دوستان صمیمی همه چیز خود را با هم تقسیم می کنند، بشریت هم باید همین گونه باشد. هیچ مانع مهم و جدی درباره رفع فاصله بین انسان ها وجود ندارد؛ مانعی که نتوان آن را برداشت.

- درباره تکنیک و شیوه اجرایی کار خود توضیح دهید.
- مدت زمان نمایش 30 دقیقه است. کاراکترهای این نمایش با رشته های نورانی پوشیده شده اند. این نورها درواقع نماد فاصله هایند؛ چون فواصل سیارات و ستارها را در فضا با نور و درواقع با سال نوری اندازه می گیرند. در ادامه نمایش ما رشته های نورانی را از خود جدا می کنیم.
این اجرا ترکیبی از فلسفه، رقص، تئاتر و هنر مفهومی برای نیل به این هدف است که چگونه می توان سعی کرد تا به هم نزدیک تر شد. این نمایش اساسا درباره صلح است.



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوانمصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستانپیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهنشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقکارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©