امروز: 8 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
528 بازدید
بخش: افتتاحیه و اختتامیه
تاریخ: 25 مهر 1402

کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

کارناوال شادی و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان روز سه شنبه، 25 مهر 1402 از ساعت 4 عصر با تجمع در میدان امام شافعی و حرکت به سوی پارک شانو آغاز شد. در این مراسم که تلفیقی از موسیقی و نمایش بود، گروه های نمایش آیینی سنتی با همراهی موسیقی محلی و سایر گروه های نمایشی با لباس و ادوات خاص نمایش خود و همچنین کودکان عضو هیات دوچرخه سواری مریوان با لباس متحد الشکل و بادکنک های رنگی و پرچم جشنواره حضور داشتند.
کارناوال جشنواره در محل آمفی تئاتر روباز پارک شانو متوقف شد و برنامه های مراسم افتتاحیه با حضور معاون استاندار کردستان، فرماندار مریوان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و جمع دیگری از مسئولین، اساتید و هنرمندان تئاتر خیابانی کشور و همچنین مردم هنردوست مریوان برگزار گردید.
پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، سامان سعیدی، شهردار مریوان و دبیر اجرایی جشنواره، ضمن خیرمقدم به کلیه مهمانان و حاضرین در جشنواره گفت: مردم در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری این شهر ما را همواره یاری کرده‌اند و ما هم سعی می‌کنیم خدمتگزاران خوبی در ارائه خدمت به مردم باشیم. وی از وجود گردشگری مذهبی و فرهنگی بعنوان ظرفیت‌های این شهر یاد کرد و افزود: مریوانی‌ها مردمانی با فرهنگ هستند که در حوزه هنر مقام و رتبه و افتخاراتی کسب کرده‌اند که مایه افتخار است.
در ادامه مراسم گروه هه‌لپه‌رکی دوانزه سواره مریوان با اجرای زیبای خود حاضرین در مراسم را وجد آوردند.
سپس مهدی رمضانی، معاون سیاسی استاندار کردستان سخنرانی نمود. وی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را یکی از مصادیق و مظاهر فرهنگی استان خواند و اظهار کرد: کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر شناخته شده است و یکی از دلایل آن به برگزاری جشنواره های مختلف هنری در طول سال برمی گردد. وی با بیان اینکه زبان هنر به ویژه هنرهای نمایشی نافذ و گیرا و همه پسند است، افزود: با استفاده از هنرهای نمایشی می توان بسیاری از مفاهیم و نیازمندی های جامعه را منتقل کرد.
در ادامه مراسم نمایش نیشتمانی مه‌رگ (سرزمین مرگ) به کارگردانی مختار محمدی از هنرمندان شناخته شده مریوانی در افتتاحیه این جشنواره به اجرا درآمد که در آن مصائب جنگ و مصیبت های مادران در خاورمیانه را به نمایش گذاشتند.
پس از برنامه های افتتاحیه، نمایشی با عنوان «مریوان» به کارگردانی بهنام کاوه و نمایش دیگری با عنوان «لحظه آخر» به کارگردانی آنور کایا از ترکیه، به اجرا در آمدند.



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهمصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستاناستقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقکارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوانمراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©