امروز: 7 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
951 بازدید
بخش: افتتاحیه و اختتامیه
تاریخ: 14 شهریور 1397

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در سالن نشاط شهر مریوان در تاریخ 14 شهریور 1397 از ساعت 10:30 صبح با حضور سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ، جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و جمع دیگری از مدیران فرهنگی و مسئولین شهرستان مریوان، اساتید و هنرمندان تئاتر و مردم هنردوست مریوان برگزار شد. این مراسم از شبکه کردستان به صورت زنده و همچنین از شبکه سراسری چهار و شبکه شما پوشش داده می‌شد.

مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. مجری برنامه آقای آرش حسین پناهی بود.
در ابتدای مراسم خیرمقدم دبیر جشنواره و مدیرکل هنرهای نمایشی به صورت تصویری ارائه شد.
اولین سخنران برنامه آقای شفیعی، فرماندار مریوان بود که جهت خوش آمدگویی به تمامی حاضرین در مراسم و تشکر از هیات اجرایی، مسئولین و هنرمندان به خاطر برگزاری جشنواره ای موفق و تاثیر گذار، به روی صحنه آمد.
سپس آقای حسینی، معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد به جایگاه دعوت شد. وی ابراز خوشحالی کرد که چنین جشنواره موفقی در جوار مرز در امنیت کامل برگزار شده و هنرمندان تئاتر را از سراسر کشور گرد هم جمع کرده است. ایشان حامل سلام گرم دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد، برای جشنواره بودند. سید هادی حسینی ابراز خرسندی کردند که در چنین جشنواره ای هنرمندان تئاتر می توانند پیام صلح دوستی و فرهنگ دوستی ایرانیان را به گوش جهانیان برسانند. وی اضافه کرد: "می توانیم با هنر تئاتر فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی را به دنیا ارائه و مردم جهان را با این فرهنگ ناب آشنا کنیم. جشنواره هایی همچون تئاتر خیابانی مریوان و حضور گروه های تئاتر ایرانی در جشنواره های فرا مرزی و خارجی به این ترویج این فرهنگ کمک می کند. اینکه مردم و هنرمندان را از جای جای کشور برای تئاتر که سال ها مظلوم واقع شده در کنار مرز گرد هم آورید، نشانه هنرمند بودن این مردم است. "
ایشان در پایان از مسئولین و تلاش خستگی ناپذیر ان ها برای برگزاری موفق جشنواره و همچنن از رسانه ملی به خاطر پوشش مناسب مراسم تشکر نمودند.

برنامه بعدی پخش گزارش تصویری از اجراهای جشنواره همراه با موسیقی شاد و مهیج بود. سپس گروه موسیقی ماد به خوانندگی داریوش گودرزی چند تصنیف زیبای فارسی و کُردی را تقدیم حضار کردند که مورد استقبال زیادی قرار گرفت.
سخنران بعدی برنامه، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بود. وی ضمن خیر مقدم از میهمان نوازی مردم، دست اندرکاران و عوامل اجرایی جشنواره، بلاخص فرماندار مریوان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر نمود. وی با بیان اینکه این جشنواره شور، نشاط و امید را در سطح شهرستان و استان ایجاد کرده است، عنوان کرد: امیدواریم مهمانان جشنواره تئاتر، سفیرانی برای معرفی فرهنگ غنی مردم کردستان باشند. معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: کردها جز اصیل ترین اقوام ایرانی هستند و به ایرانی بودن شان افتخار کرده اند. مردم مریوان در طول تاریخ مرزبانان خوبی برای انقلاب، امام و شهدا بودند و هیچ گاه اجازه نداده اند خدشه ای به آرمان های انقلاب و نظام وارد شود و ثابت کرده اند نظام و مملکت شان را دوست داذند و پای کار هستند. وی از مسئولان خواست به این خطه از ایران اسلامی بیش از پیش توجه کنند و خاطر نشان کرد: وظیفه تک تک مسئولان استان و کشور این است که به کردستان توجه ویژه داشته باشند و در راستای تداوم و برگزاری چنین رویدادهای و برنامه های فرهنگی از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

در ادامه مراسم دکتر قطب الدین صادقی، از اعضای هیات داوران جشنواره جهت ارائه بیانیه هیات داوران به پشت تریبون آمد. ایشان ویژگی های مهم و اساسی تئاتر خیابانی را برای حاضران تشریح نمود و به کم و کیف آن ها در آثار جشنواره اشاره نمود.
برنامه بعدی، تقدیم تندیس جشنواره و لوح سپاس به گروه های خارجی بود. در این بخش تمامی اعضای گروه های خارجی به روی سن آمدند و از دست مسئولین فرهنگی هنری کشور هدایای خود را دریافت نمودند.
در نهایت محمود رضا رحیمی نماینده هیات داروان، آراء و نتایج بخش مسابقه جشنواره سیزدهم را قرائت نمود. تمامی مسئولین و هنرمندان نام آشنای حاضر در سالن جهت تقدیم هدایا بروی صحنه آمدند و تندیس ها و لوح های جشنواره به برگزیدگان تقدیم شد.
شایان ذکر است که دو نوازی نی و تنبک توسط اساتید مریوانی،آقایان آراس رجبی و هوشیار وطنی به صورت میان برنامه تقدیم حاضران شد.



(عکس : ژینو بردافکن)



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهدر دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستانآرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریواناستقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©