امروز: 19 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
787 بازدید
بخش: افتتاحیه و اختتامیه
تاریخ: 10 شهریور 1397

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شنبه،10 شهریور97 با وجود هوای گرم و آفتابی شهر مریوان از ساعت 10:30 صبح با حضور هنرمندان عرصه تئاتر داخل و خارج از کشور، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم هنردوست مریوانی در پارک شانو این شهرستان آغاز شد.
آغازگر این مراسم تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سپس پخش سرود جمهوری اسلامی ایران بود.
در ادامه مجری برنامه پس از خوش آمدگویی به مردم، اساتید، هنرمندان و مسئولین؛ عنوان کرد که جشنواره امسال به روح چهار نفر از فعالان محیط زیست شهرستان مریوان تقدیم می گردد جان خود را هنگام خاموش کردن آتش جنگل ها فدا نموده اند. وی سپس از حاضرین در مراسم خواست تا به صورت ایستاده به تشویق این عزیزان بپردازند.

اولین سخنران برنامه آقای شفیعی، فرماندار مریوان بود. ایشان ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان و میهمانان سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از حضور چهره های مشهور سینمایی و تلویزیونی در این دوره از جشنواره خبر داد و افزود: امیدواریم در این جشنواره شاهد استقبال از اجرای گروه های نمایشی باشیم. آقای شفیعی سپس از ایجاد ردیف اعتبار ملی برای جشنواره خبر داد. فرماندار مریوان در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از هیات اجرایی جشنواره، همراهی امام جمعه شهرستان، شورای سیاستگذاری جشنواره و صدا و سیما؛ از اصحاب رسانه خواست تا واقعیت ها و پتانسیل های فرهنگی و اقتصادی مریوان را به خوبی انعکاس دهند.

سخنران بعدی آیین افتتاحیه، آقای جلال قلعه شاخانی، دبیر جشنواره سیزدهم، بود. ایشان ضمن خوش آمد گویی به حاضران گزارش کوتاهی از روند برگزاری جشنواره از آغاز تا کنون و همچنین برنامه های پیش رو، ارائه نمود. ایشان اضافه کرد که در جشنواره امسال برای نخستین بار علاوه بر شهرستان مریوان، شاهد اجراهای تئاتر خیابانی در دیگر شهرهای کردستان همچون سنندج، سقز و سروآباد خواهیم بود. این اجراها در جدول برنامه های جشنواره نیز درج گردیده است. دبیر جشنواره سپس از یک نوآوری دیگر در جشنواره امسال خبر داد، به این صورت که گروه های منتخب جشنواره در طول سال بتوانند در سطح استان به اجرای آثار خود بپردازند. آقای قلعه شاخانی در پایان سخنان خود از حضور آقای محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مراسم افتتاحیه، و همچنین از اسپانسر جشنواره، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان کردستان، تشکر نمود.

برنامه بعدی آیین افتتاحیه، نمایش کوتاهی از عروسک های غول پیکر غول و فرشته و همچنین اجرای کوتاهی همراه با موسیقی محلی توسط گروه محلات بود.

آخرین سخنران برنامه، محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود. ایشان ابراز امیدواری کردند که ردیف اعتبار ملی برای جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در نظر گرفته شود.

پایان بخش مراسم افتتاحیه، اجرای ترانه کُردی با همراهی ساز دیوان توسط هنرمند صاحب نام کردستان آقای سعدالله نصیری بود. که با صدای گرم خود حاضران را به وجد آورد.

شایان ذکر است جشنواره سیزدهم با اجرای نمایش آکا47 از گروه شهرستان بوشهر در محل آمفی تئاتر پارک شانو، رسما" آغاز به کار کرد.




نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستاندر دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقپیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهآرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©