امروز: 18 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
1059 بازدید
بخش: افتتاحیه و اختتامیه
تاریخ: 18 شهریور 1396

مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

صبح روز شنبه 18 شهریور 1396 از ساعت 10:30 صبح مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با حرکت کارناوالی از هنرمندان و مسئولین از میدان امام شافعی به طرف پارک شانو آغاز شد. در این مراسم گروه های نمایش آیینی سنتی با همراهی موسیقی محلی و همچنین گروه های خارجی و سایر گروه های نمایشی با لباس و ادوات خاص نمایش خود حضور داشتند. هرکدام از گروه ها تابلویی با مشخصات نمایش و شهر یا کشور خود به دو زبان فارسی و انگلیسی در دست داشتند. از دیگر تدابیر دبیرخانه جشنواره برای شور و شعف هرچه بیشتر در مراسم، تهیه بادکنک ها و پرچم های رنگی مزین به لوگوی جشنواره در میان شرکت کنندگان در کارناوال بود.

کارناوال جشنواره در محل پارک شانو متوقف شد. پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، آقای شفیعی، فرماندار مریوان، جهت سخنرانی به جایگاه دعوت شد. ایشان به تمامی اساتید، مهمانان و حاضرین در جشنواره خیرمقدم گفت. ایشان اضهار کرد: از اینکه میزبان هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی هستیم بسیار خوشحالم و معتقدم که برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی شور و نشاط بسیار بخصوصی ایجاد می کند که امیدوارم هر ساله بهتر و با کیفیت بیشتری برگزار شود، وی در ادامه از زحمات عوامل اجرایی و دست اندرکاران جشنواره تشکر ویژه کرد. فرماندار مریوان سپس تریبون را به آقای شیخ عطاری، رئیس شورای اسلامی شهر مریوان سپرد.

رئیس شورای شهر نیز به نوبه خود و به زبان کُردی به حاضران خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد که هنرمندان حاضر در جشنواره در طول این چند روز اوقات خوش و پرباری داشته باشند. در ادامه سید ئاوات حسامی، دبیر اجرایی جشنواره، گزارش مختصری از اقدامات انجام شده و برنامه های جشنواره ارائه داد و عنوان کرد که این جشنواره به لحاظ کمی و کیفی نسبت یازده دوره گذشته بهبود قابل توجهی داشته است.ایشان افزود: تعداد ۲۰ اثر در بخش آزاد، ۶ اثر در بخش آیینی و سنتی، ۵ اثر کودک و نوجوان و ۵ اثر مرور از جشنواره‌های معتبر کشور در جشنواره شرکت دارند که جمع هنرمندان ۳۶۶ نفر است و هر روز ۴۱ اثر در مکان های در نظر گرفته شده سطح شهر و روستاهای اطراف مریوان اجرا خواهد شد.

در پایان برنامه آقایان محمد شفیعی، فرماندار مریوان، یدالله شیخ عطاری، رئیس شورای شهر، سید فاتح بادپروا، دبیر جشنوار و سامان خلیلیان، رئیس دفتر تئاتر خیابانی به جایگاه آمدند و به صورت نمادین پرچم جمهوری اسلامی و پرچم جشنواره را به وسیله بادکنک های رنگی به آسمان فرستادند.

پس از برنامه افتتاحیه، اجرای نمایش آرایشگاه صلواتی از اصفهان، آغازگر اجراهای جشنواره بود.



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستاناستقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقآرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوانمراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهدر دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©