امروز: 16 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
278 بازدید
بخش: نقد و گفتگو
تاریخ: 7 آبان 1400

گفتگو با مرتضی اسدی مرام، نویسنده نمایش «برای یک لایک»

اسدی مرام درباره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان گفت: نمایش خیابانی در ایران، بخشی از پویایی‌اش را مدیون تئاتر مریوان است، چراکه قسمت اعظمی از آثار نمایشی برای شرکت در جشنواره این شهر تولید می‌شود. هنرمندان تئاتر برای حضور در جشنواره مریوان اقدام به تولید اثر می کنند و این جشنواره بخش زیادی از آثار تولیدی را به خود اختصاص داده که اتفاق مهمی است و جریان تولید نمایش را در کشور هدایت می کند.
وی با بیان اینکه آثاری که تولید می‌شود، در جشنواره های مختلف اجرا و دیده می‌شوند، اضافه کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، دلیلی برای تولید اثر نمایشی است و سبب می‌شود، تئاتر خیابانی در کشور جریان داشته باشد و سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی با تئاتر خیابانی تامین شود.
نمایش خیابانی برای یک لایک به کارگردانی بهاره سعیدی پناه از کرمانشاه در بخش آزاد جشنواره پانزدهم پذیرفته شده است. نویسنده این نمایش درباره این نمایش گفت: این نمایش راجع به گروهی در فضای مجازی است که تصمیم به خودکشی دسته‌جمعی می‌گیرند اما غیر از دو نفر کسی اقدام به این کار نمی‌کند و قصدشان سواستفاده از افراد ناآگاه و جذب دنبال‌کننده است.
اسدی مرام با بیان اینکه هفتمین دوره است در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت می‌کنم، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا، جشنواره امسال متفاوت و محل‌ها و تعداد اجراهای آن کمتر است، با این حال برگزاری این جشنواره در شرایط کنونی قابل تقدیر است.

(نقل از ایرنا)



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقآرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریواننشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستاندر دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©