امروز: 18 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
430 بازدید
بخش: افتتاحیه و اختتامیه
تاریخ: 5 آبان 1400

مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان روز چهار شنبه، پنجم آبان 1400 از ساعت 5 عصر در محل آمفی تئاتر روباز پارک شانو با حضور علاقمندان، هنرمندان و مسئولین برگزار شد.
مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و در ادامه پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. مجری گری این مراسم به عهده کاوه کردستانی بود که در ابتدای مراسم از رحمان هوشیاری، دبیر اجرایی جشنواره، جهت ارائه گزارش کوتاهی از روند برگزاری و ویژگی های جشنواره پانزدهم، دعوت به عمل آورد.
در ادامه دکتر اقبال، فرماندار شهرستان مریوان، سخنرانی خود را با خیر مقدم به هنرمندان و مهمانان جشنواره، آغاز نمود. وی گفت:« هنر تئاتر، مادر هنرها و از تاثیر گذارترین آن هاست، چون ارتباط مستقیم و دوسویه با مردم دارد. تئاتر، و بالاخص تئاتر خیابانی، هنری است که تمام اقشار مردم می توانند از آن بهره ببرند. به اذعان اساتید و هنرمندان مردم مریوان جزو بهترین تماشاچیان تئاتر خیابانی هستند و بهترین ارتباط را با این هنر برقرار و آن را به خوبی درک می کنند و می شناسند.»
در ادامه برنامه از دکتر شیوا قاسمی پور، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی جهت سخنرانی دعوت به عمل آمد.
دکتر قاسمی پور گفت: « هنرمندان تئاتر خیابانی مشکلات و معضلات جامعه را منعکس می کنند. جامعه ما در حال گذار از شرایط سنت به مدرنیته است و این معضلات و چالش های خود را به همراه می آورد. برای حل این معضلات و نمایش آن ها، چه کسی بهتر از هنرمندان. هنرمندان به صورت روشن و واضح و بی پرده مشکلات جامعه را منعکس می نمایند. هنرمندان آگاهی بخشند و برای ساختن جامعه ای زیباتر تلاش می کنند.»
خانم قاسمی پور در پایان سخنان خود از عبید رستمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیر جشنواره تشکر ویژه نمود. ایشان همچنین از عوامل اجرایی جشنواره قدردانی کرد و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود.
سخنران بعدی مراسم افتتاحیه عبید رستمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیر جشنواره، بود. ایشان از نماینده مریوان به خاطر همکاری در برگزاری هرچه بهتر جشنواره تقدیر و تشکر نمود. ایشان همچنین ضمن خیر مقدم به حاضرین از فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر مریوان و دکتر نصرالهی زاده، سایر مسئولین و هنرمندانی که در این راستا تلاش نموده و خواهند نمود تقدیر و تشکر نمود. دبیر جشنوار در ادامه گفت: « جشنواره تئاتر خیابانی مریوان محلی برای ارائه مطالبات به حق مردم است؛ که به شیوه ای هنرمندانه و زیبایی شناسانه بیان می شوند.»
عبید رستمی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی سلامتی برای شهروندان، از مردم و هنرمندان درخواست نمود که در طول جشنواره پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تا سلامت آنان حفظ شود.
برنامه بعدی اجرای نمایش توسط گروه عروسکی شانو، با عنوان «جان من، ایران من» بود، که با اجرای شاد خود، شور و شعف خاصی به برنامه بخشیدند.
پایان بخش افتتاحیه جشنواره پانزدهم، اجرای برنامه آتش بازی بود، که آسمان پارک شانو را روشن و رنگین نمود و موجب تشویق تماشاچیان شد.



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقپیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهمصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستاننشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©