امروز: 1 اردیبهشت 1403
افتتاحیه و اختتامیه / آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان
افتتاحیه و اختتامیه / مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
نقد و گفتگو / مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستان
خبر و گزارش / در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.
خبر و گزارش / پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزه
نقد و گفتگو / نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / استقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماق
افتتاحیه و اختتامیه / کارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های کودک و نوجوان، آیینی و سنتی، فراگیر (معلولین) و بین الملل
خبر و گزارش / معرفی داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان/ بخش های آزاد، دگرگونه های اجرایی و ویژه (ایثار)
505 بازدید
بخش: نقد و گفتگو
تاریخ: 10 آبان 1400

نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.

نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، یکشنبه شب، 9 آبان، در محل هتل زریبار برگزار شد. این نشست با حضور قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیر جشنواره و فاتح بادپروا، رئیس انجمن نمایش استان کرستان و حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.
مدیرکل هنرهای نمایشی در این نشست با بیان اینکه کردستان پیشتاز عرصه فرهنگ و هنر است، گفت: در نظامهای سیاسی میزان مدارا و تحمل با سنجش اهمیت تئاتر انجام می شود و ایران از بهترین‌های تئاتر در جهان است که در شبانه روز ۱۳۰ اجرا صورت می‌گیرد که به معنای تفکر، خودباوری و خوداتکایی است و اینکه نطام سیاسی اجازه داده تا به وسیله تئاتر به نقد کشیده شود. تئاتر و حوزه تفکر و اندیشه طرفداران زیادی دارد و شاهد این ادعا همین شوق حضور هنرمندان و استقبال مردم در جشنواره‌ها از جمله تئاتر خیابانی مریوان است.
آشنا با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی در دوران شیوع کرونا جور تئاتر صحنه ای را کشید، ادامه داد: تئاتر خیابانی مریوان توانست چراغ این هنر را روشن نگهدارد و امیدواریم هر سال رونق یابد، ضمن اینکه امسال بخش بین المللی آن تعطیل بود و این نقیصه در جشنواره فجر هم وجود داشت که در تلاش هستیم آن را رفع کنیم.
وی با تاکید بر حمایت از برگزاری جشنواره مریوان در سال آینده، اظهار داشت: بودجه امسال تئاتر در کشور ۱۸۰ میلیارد ریال بود که دولت ۳۴۰ میلیارد ریال اختصاص داد و همه آن جذب شد. مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار اختصاص یافته به استان‌های کشور را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال ۱۶ بودجه حمایتی از تئاتر مصوب شد که نیمی به حمایت از استانها اختصاص یافت، ضمن اینکه تریبون تئاتر ایران در دوران کرونا راه‌اندازی و مستند تئاتر ایران به ویژه در غرب ایران مصوب شد.
آشنا با بیان اینکه با توجه به واکسیناسیون و پروتکلها امیدواریم با کمرنگ شدن کرونا هم اکنون برای جشنواره بین‌المللی آماده شویم، افزود: باید مختص شهر مریوان برای اجرای تئاتر خیابانی در طول سال برنامه داشته باشیم.
عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیر جشنواره هم اظهار داشت: در طول برگزاری و قبل از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اهالی رسانه پای کار و گزارشهای تصویری و مکتوب و تلویزیونی بسیار عالی تهیه کردند و اطلاع رسانی بال پروازی برای تئاتر خیابانی مریوان بود.

عبید رستمی بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره در سال آینده تاکید کرد و یادآور شد: در زمینه توسعه زیرساختها به تناسب استقبال مردم از هنر، جانمایی‌های درستی در داخل شهر مریوان ایجاد شد اما محوطه دریاچه زریوار مدیریت واحد ندارد با اینکه به دنبال ایجاد جانمایی در چند مکان هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص حمایت از هنرمندان استان گفت: همیشه نسبت به حمایت هنرمندان و شناسایی استعدادهای سطح شهرستان اقدام نموده و خواهیم کرد و همچنین اضافه کردند در صورت وجود استعدادهایی در حوزه هنرهای نمایشی خواستند تا آنها را به اداره کل ارشاد اسلامی استان معرفی نمایند تا از آنها حمایت شود.

(نقل از ایرنا)



نظر بازدیدکنندگان:
ارسال نظر
نام: *
تلفن/ایمیل:
متن نظر: *
- اعداد داخل تصویر را وارد کنید
- برای تصویر جدید روی آن کلیک کنید


از نگاه دوربین
در دومین روز از جشنواره شانزدهم 26 اثر نمایشی اجرا شد.مصاحبه با سولاک مِلکه گالستیان؛ نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش «فاصله» از کشور ارمنستانکارناوال و مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.پیام دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان درباره فاجعه غزهنشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.آرای هیات داوران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریواناستقبال از گروه های نمایش خیابانی کردستان عراق در پایانه مرزی باشماقمراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برگزار شد.
آرشیو مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان میباشد. 1396 ©